Vis forklaring
Skjul forklaring
Du kan abonnere på tråder og få tilsendt en e-post med de siste innleggene - du velger slv om du vil ha beskjed hver gang det blir skrevet, eller en samlet oppdatering om dagen.
Hvis du er i tvil om noe, kan du alltids spørre i vårt support-forum.
God fornøyelse!
Woman.no
Er det noen som har erfaring når det gjelder og bo med sin kjære? Kan det fungere bra? Er litt usikker på om jeg skal foreslå dette tema til kjæresten min, i og med at jeg er ganske usikker på det selv. Er redd det vil kunne ødelegge forholdet.
Hei. Jeg har bodd med kjæresten min nå i 2 år, det går helt suverent for oss.

Det var ikke planlagt eller noe, vi bare fant ut at, ja nå flytter vi sammen!
Men det er ikke alltid dette funker for alle, og siden du er usikker vil jeg råde deg til å vente til du virkelig vil dette
Håper du finner ut av det
Det må dere nesten føle litt på selv. Vi flyttet sammen av praktiske årsaker. Vi tilbragte all tid sammen uansett, forholdet var stabilt og det ble bare for dumt å sitte med 2 leiligheter når eneste gangen jeg var innom min leilighet på en måned var for å hente ett par klesplagg. Vi hadde da vært sammen i 1 år og har nå bodd sammen i 4 år. hehe.. hadde "flyttet" så gradvis inn hos han at jeg brukte 2 billass og 3,5 time fra jeg begynte til alt var fraktet og leiligheten var vasket ut. Vet ikke hvor gamle dere er og hvor etablert dere er. Det beste tipset jeg kan gi dere er å sørge for at begge kan klare utgiftene med leiligheten alene i tilfelle noe skulle gå galt. De 2-3 månedene med oppsigelsestid kan være harde å måtte bo ilag fordi dere ikke har råd til å flytte med en gang. Og ha papirene på hvem som eier hva i tilfelle noe skulle gå galt f eks dødsfall. Men ta tiden til hjelp. Det er ikke bare himmelen å bo sammens. Det krever en del tålmodighet, modenhet og tilgivelse for å takle "kaffekoppen på benken" ,"tannkremtuben" og "dolokket som aldri blir lagt ned".
Men det er ingen hast
dere har god tid. Gjør ikke ting mer komplisert enn det må være før dere er sikre på at det er dette dere vil.
heisann.der kan jeg si meg ganske erfaren meg og typen har nå bodd i sammen i 4 år og hvis du vett du selv har funne sjelevennen din . bestevennen din så go for it
det er ingenting som er kjekkere enn og vaska klær eller lage middag eller dele saker og ting isammen se hans klær ved siden av dine
jeg er vertfall VELDIG fornøyde
ingen er bedre samboer enn min type .er ingen stygge uvaner .ja vi kan krangle av og til, men det er jo bare sundt og det trenger ikke ver at dere kommer til og se til kverandre oftere pga jobb og greier....men men nå vett jo ikke jeg da hvordan dere har det.når man bo i sammen så ser man alle sider med en person di stygge uvanene og di gode .men hvis du elsker han så vil du nok ikke legge så godt merke te det .så girl jeg sier til deg av erfaring GO fo IT
Hei Delight.
Når du i utgangspunktet er usikker på noe, er det ikke alltid lurt å gjennomføre det. Det kommer litt ann på hvor lenge dere har vært sammen, hvor dere står i forholdet og kommunikasjonen dere imellom.
Jeg flyttet selv inn med min tidligere kjæreste da jeg var 18 år. Vi var sammen i to år etter det. Det skal sies at man oppdager flere sider enn man eventuelt er forberedt på når man bor sammen. Man blir kjent med hverandre på et helt annet nivå. Dette kan jo være både positivt og negativt. Om dere eventuellt bestemmer dere for å flytte sammen er det veldig viktig at dere er åpne og har god kommunikasjon dere imellom. Dette, ettersom det etterhvert helt sikkert vil dukke opp ting som må diskuteres.
Dere kan jo eventuelt ha en prøveperiode, hvor dere prøver å bo sammen noen uker, før dere bestemmer dere. Da vet dere hva dere begir dere inn på og er forberedt.
Lykke til!
Hei.
det må vel kunne gå...? Noen som har erfaring med det..?
Jeg funderer faktisk over det samme selv, er litt vanskelig. Vært sammen med kjæresten i ca 1 år og 3 mnd, så vi kjenner jo hverandre ganske godt. Får litt småpanikk når det tidligere her ble nevnt samboeravtale etc.. En ting jeg har tenkt på, kan være å bo i kollektiv med kjæresten og kanskje en til
Jeg har min leilighet fram til sommeren, hvor jeg allerede bor kollektivt.. Typen bor 50 min å kjøre unna meg, men ser hverandre ofte for det. Væ, usikker! Det hadde jo vært koselig å bo med han, jeg vet at han er helt klar for å bo sammen.. han ligger litt foran meg på den kanten kan man si.. Framtidsplaner nesten!
Var ikke meiningen å utløse panikk med samboeravtalen, men det er mye å tenke på. Konseptet "å flytte sammen" høres så rosenrødt ut og romantisk og alt skal bli så mye bedre når man tar det neste steget. Prøvde bare å si at det finnes mer når forelskelsesrusen begynner å dabbe av
hehe.. ja det skjer etter ei stund(ca 2 år, er vitenskapelig bevist).. det er da du oppdager om det var mer enn god kjemi og man legger merke til "uvaner og andre vaner" som man kanskje ikke var klar over fra før
alle håper på det, jeg hadde det, men det stemmer nok ikke for alle. prøver ikke å skremme noen, å flytte sammen med gubbizen er det beste jeg har gjort. men hadde jeg gjort det som 18-20 åring ville det aldri vart. men alle har sin egen modningsprosess.
Du skremte meg vel direkte ikke, men ordet samboeravtale/kontrakt høres bare så "voksent" ut, men er så klart en stor fordel! Jeg er selv 21 år, men har bestemt meg for å ta ting som det kommer.. er litt kjipt at det å flytte sammen skal kunne ødelegge forholdet også, for det kan jo fort skje hvis vi finner ut at det ikke gikk så bra likevel.. så vi får se
Takk uansett for råd og tips, hehe..
Jeg bor selv med kjæresten og vi flyttet sammen ganske tidlig.. for oss har det fungert kjempe topp

Jeg flyttet inn ved at jeg begynte litt og litt, som å ta med meg mine ting til han å sa til han at han trengte det for jeg ville jo være mer og mer på besøk, så da trenger man små ting som f.eks søppelbøttte på badet
men om dere er trygge på hverandre er det jo bare å ta det opp å snakke om det
Funker det ikke så funker det ikke, da er det bare å flytte fra hverandre igjen, med tanken om at dere faktisk har prøvd
Mange gode råd her

, men var jo ofte på besøk hos hverandre da. For det meste uke- og helgebesøk.

Har vel ikke så veldig mye nytt å komme med i denne debatten, men for meg å kjæresten min begynte forholdet med avstand..
Utrolig kjipt når man er nyforelsket.. Ble mange dyre telefonregninger for å si det sånn..
Bodde i forskjellige byer (Harstad-Tromsø
Da ble vi på en måte vant til å bo sammen litt etter litt, og fikk erfare hvordan det ville bli å etterhvert flytte sammen i samme leilighet
Hadde det slik i 2 år, før vi etterhvert flyttet sammen
Hjalp mye å ta det litt etter litt for meg ihvertfall, så kanskje noe av dette kan hjelpe for deg også
Jeg og kjæresten min bor fortsatt sammen, og har ingen problemer med det